Why You Should Join Us

VISION

To be a leading producer and applicator of insulated panel system with the commitment to fulfill quality standard in accordance with world-class customer requirements.

MISSION

  • Be the leading manufacturer and applicator of insulated panel system
  • On-going quality and human resources improvement
  • Non-stop implementation of ISO 9001:2015
  • Develop and maintain international-standard quality product
  • Optimizing company profitability
  • Return the company profit to stake holders

GENERAL REQUIREMENTS
  • Age 24-40 years old
  • Male or Female
  • Able to work individually or team
  • Willing to be placed in Sentul - Bogor
  • Willing to travel on duty
  • Look attractive, firm, honest and polite
  • Able to work based on target
  • Discipline & have good health

01. HR INSPECTOR

Location : West Java

Responsibilities

  • Melakukan Inspeksi Project
  • Melakukan pemeriksaan kesesuaian laporan pengguna tenaga kerja dengan fakta dilapangan
  • Pengurusan BPJS Jasa Konstruksi (Pendaftaran, Claim, Kecelakaan Kerja dan lain-lain)
  • Melakukan hubungan dengan pihak eksternal ataupun Instansi terkait (Kepolisian ataupun lainnya sesuai kebutuhan)
  • Memahami UU Ketenagakerjaan & K3 Project Konstruksi
  • Membantu pengurusan proses perijinan ke Dinas terkait
  • Membuat administrasi HRD & GA
  • Membantu tugas HRD & GA Manager lainnya
  • Bertanggung jawab dan memastikan seluruh pekerjaan yang berhubungan dengan Ketenagakerjaan dilapangan sesuai dengan peraturan dan ketentuan keselamatan kerja yang berlaku

Requirements

  • Usia maksimal 35 tahun
  • Pendidikan minimal S1 Any Field, (Hukum lebih disukai) dengan IPK minimal 3,3
  • Pengalaman minimal 2 tahun sebagai HRD & GA Staff
  • Menguasai Ms Office (Power Point, Word, Excel, etc)
  • Memahami ketentuan ketenagakerjaan Indonesia
  • Memiliki kemampuan menjalin hubungan kerjasama dengan pihak internal ataupun eksternal dengan baik
  • Menguasai pengurusan perizinan Perusahaan & proses Legal lainnya
  • Memahami ketentuan dan alur BPJS Jasa Konstruksi
  • Memiliki Sim C & Sim A (diwajibkan)
  • Siap bekerja Shift
  • Siap melakukan perjalanan Dinas luar Kota / Pulau
Please send application, CV, recent photograph, copy valid ID card, and certificate to : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

02. HRD & GA STAFF

Location : West Java

Responsibilities

  • Dapat menganalisa dan perencanaan analisa kebutuhan training (training need analysis)
  • Menyiapkan sarana dan prasarana pelatihan internal ataupun eksternal training
  • Memastikan terselenggaranya program pelatihan yang baik dan sesuai dengan kebutuhan operasional perusahaan
  • Melakukan evaluasi pelatihan dan pengembangan yang telah terlaksana
  • Mampu melakukan pemenuhan kebutuhan tenaga kerja yang sesuai dengan permintaan perusahaan sebagai Recruiter
  • Memiliki kemampuan khusus, seperti dapat mengoperasikan alat tes psikologi dan pengetahuan mengenai prosedur serta proses Recruitment
  • Bertangggung jawab pada hal yang berhubungan dengan absensi karyawan, membantu perhitungan gaji, bonus dan tunjangan
  • Pengurusan BPJS Kesehatan dan Ketenagakerjaan
  • Melakukan tindakan disipliner pada karyawan yang melanggar peraturan atau kebijakan perusahaan (Seperti : membuat Surat Teguran, Surat Peringatan, SPHK dan rekomendasi BPJS apabila terdapat karyawan yang akan diberikan sanksi sesuai ketentuan yang berlaku atas perintah HRD & GA Manager)
  • Membantu aktivitas dan administrasi General Affair (GA)
  • Membantu pengurusan proses perijinan ke Dinas terkait

Requirements

  • Usia maksimal 35 tahun
  • Pendidikan minimal S1 Psikologi/ Management SDM
  • Pengalaman minimal 2 tahun sebagai HRD & GA Staff
  • Menguasai Ms Office (Power Point, Word, Excel, etc)
  • Menguasai Undang-undang Ketenagakerjaan & Industrial
  • Menguasai Proses Kerja dan Sistem Personalia & GA
  • Memahami Proses BPJS Tenaga Kerja dan Kesehatan
  • Memiliki kemampuan public speaking yang baik
  • Menguasai bahasa Inggris lisan ataupun tulisan
  • Memiliki standard interviewing skill
  • Menguasai dan mampu menjalankan alat tes psikologi beserta interpretasinya
  • Kreatif, bertanggung jawab, memiliki personality yang baik, dapat dipercaya, dan komunikatif
  • Memiliki Sim C & Sim A (lebih disukai)
  • Bersedia ditempatkan di Sentul Bogor

Please send application, CV, recent photograph, copy valid ID card, and certificate to : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it


03. LOGISTIC & EXIM SUPERVISOR

Location : West Java

Responsibilities

  • Mengendalikan sistem pergudangan meliputi tetapi tidak terbatas pada proses penerimaan, penyimpanan dan pendistribusian
  • Bertanggung jawab dan memastikan persediaan raw material cukup untuk mendukung kebutuhan produksi dan proses pengiriman barang berjalan sesuai jadwal yang telah ditetapkan, tepat waktu dan akurat
  • Memastikan bahwa semua kegiatan penyediaan barang berlangsung sesuai dengan kebijakan perusahaan, prosedure dan persyaratan pelanggan
  • Membuat rencana strategis dalam rangka  mengelola logistik dan gudang
  • Mengawasi, melatih dan melakukan penilaian terhadap bawahannya
  • Menangani semua proses Ekspor Impor material & barang jadi
  • Membuat laporan periodik terkait Ekspor Impor ke Dinas terkait
  • Menangani perijinan terkait Ekspor Impor

Requirements

  • Usia Maksimal 30-40 Tahun
  • Pendidikan min D3 segala bidang, IPK min 3.0
  • Pengalaman 5 tahun dibidang yang sama
  • Memahami tentang Manajemen Logistik & porses Ekspor Impor, serta ketentuan Kepabeanan
  • Mahir menggunakan computer MS Office & Accurate program (lebih disukai)
  • Mampu bekerja secara individu maupun team
  • Mempunyai Jiwa Leadership baik, tanggung jawab dan disiplin tinggi
  • Penempatan Sentul Bogor

Please send application, CV, recent photograph, copy valid ID card, and certificate to : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it


04. MARKETING STAFF

Location : West Java

Responsibilities

  • Making and controlling budget for marketing budget
  • Analyze customer business and create comprehensive report
  • Maintain all running deal accounts project and collecting payment
  • Maintain and increase Sales
  • Preparing new client prospect
  • To create good relationship and maintaining customers
  • Good Analyze SWOT

Requirements

  • 27 - 40 years old maximum
  • Candidate must possess at least Bachelor’s in Marketing, others or equivalent
  • Al least 3 Year (s) of working experience in related field is required for this position
  • Preferably Staff specialized in Marketing / Business Development or equivalent
  • Experienced in Marketing are, and preferably having good knowledge about Construction, Civil,and Engineering etc
  • Advanced Design for marketing activities and tools (such as: Banners, Flyers, Running ads, etc)
  • Able to speak English both oral and written
  • Creative
  • Honest, detail oriented and have a good work ethic
  • Having passion in Construction Business
  • Can work with deadline
  • Good communication skills
  • Good looking and have a high motivation to achieve target
Please send application, CV, recent photograph, copy valid ID card, and certificate to : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

05. SALES CONSULTANT

Location : West Java

PT. Bondor Indonesia is currently inviting professional and qualified candidates for the position of Sales Consultant. We offer competitive package and interesting Bonuses for high achievers.

Qualifications

  • Maximum age 40 years
  • Minimal education D3, preferably industrial engineering, architecture, civil engineering graduate
  • Experience in selling products / building materials and to projects, at least 3 years
  • Experience in Sales of similar industry is preferred
  • Have good communication skills and presentation
  • Fluent in English (oral and written)
  • Familiar works using ms office & CAD program
  • Attractive
  • Team Player
  • Willing to travel for business trip out of town
  • Highly motivated, hard working and have proven sales records

Main Responsibilities

  • Selling & Achieve Sales Target
  • Provide Quotation to Customer
  • Finding information about new opportunities.
  • Clarify demand & spesification from customer.
  • Monitoring Project and Responsible for Accounts Receivable.
Additional Responsibilities
  • Supporting policies issued by the Company.
  • Help create a work environment that is clean, healthy and safe.

Please send application, CV, recent photograph, copy valid ID card, and certificate to : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

PT. Bondor Indonesia

Office & Factory
Bondor 1
Kawasan Industri Sentul
Jl. Olympic Raya, Kav A-2A
Sentul, Jawa Barat 16810
Tel. +6221 8756001, 8755989, 8758724
Fax. +6221 8756017
Sales, Marketing Office, & Factory
Bondor 2
Jl. Lintang Raya, Kav. E-15
Sentul, Jawa Barat 16810
Tel. +6221 29099234
Fax. +6221 8756017